Rincon de la Vieja - Playa Sámara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu Rincon de la Vieja - Playa Sámara - Reisverslag uit Sámara, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

Rincon de la Vieja - Playa Sámara

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

17 September 2013 | Costa Rica, Sámara

Dag 9
17/09/2013

Vanmorgen waren we wederom vroeg uit de veren om de vulkaan van Rincon de La Vieja te bezoeken. Na een hobbelig ritje over de weg ernaartoe kwamen we aan bij de ingang van het park. De ranger sprak werkelijk geen woord Engels, zoals de meeste mensen die taal hier niet machtig zijn . Wij spreken werkelijk geen woord Spaans dus met handen en voeten werd ons de route uitgelegd. Ze deed alle moeite, zo zijn ze hier dan weer wel. De 3 km lange tocht zou ons in ongeveer 2 uur langs kokende modderpoelen, een lagune, en kokende waterpoelen voeren. Te gek was deze trail! Hoe maf is het om kokend water of kokende modder uit een berg te zien komen. Toch voelde Monique zich niet echt op haar gemak... De krater van de vulkaan kon niet eens bezichtigd worden vanwege de toegenomen vulkanische activiteiten! Beetje spannend. Maar zoals de gids bij Tortuguero al zei, zolang er een kleine beetjes stoom ed uit de berg ontsnapt, bouwt die geen te grote energie op! En ja hoor, we survived!! Met Bennie voorop, met een anti-spinnenweb-stok voor zich uit, liepen we de trail. We ontkwamen niet aan een aantal draden, maar zo erg als gisteren gebeurde gelukkig niet! Onderweg zagen we weer apen en hagedissen.

Na de trail namen we even een snelle douche, zweten hier, en pakten we de koffers voor onze volgende stop Playa Sámara. Volgens weeronline zou het hier de hele dag regenen... Wij hebben maar een paar druppels gehad. Überhaupt hebben we nog maar heel weinig regen gehad, terwijl het regenseizoen is. Volgens de mensen hier is het een droog regenseizoen. Wij zijn blij.

De middag hebben we doorgebracht op het strand met een heerlijke Pińa Colada. Net hebben we bij een restaurantje met Franse eigenaars een heerlijke pizza gegeten en een lekker wijntje gedronken.

Wij zijn benieuwd wat de nieuwe dag ons weer gaat brengen! Hopen dat de zon zich laat zien :-)

xxx Ben en Monique

• 18 September 2013 - 07:24

AM :

Hey lieverds,

Heerlijk om we s ochtends leesvoer te hebben!!! Ben benieuwd naar alle foto's!

• 18 September 2013 - 10:19

Relana En Berry:

Ik moest even bij lezen maar wat een super trip zijn jullie aan het maken. Geweldig die eindeloze jungle en markerstift kleurige dieren. en het liefste vind in nog fluffy Bennie met zijn blaasschelp (zie foto). Sweett!!! :p :p :p

Zo te zien echt een aanrader voor een vakantie.

Gr B&R

• 20 September 2013 - 19:37

Renee En Ron:

hey vakantiegangers,

Een mooi vakantieland zo te lezen! Jullie hebben geluk met de Sunshine, want die hebben we hier ongeveer al twee weken niet gezien. Geniet lekker van jullie vakantie en spreken ons weer bij terugkomst.

Groetjes,

Renee en Ron vanuit Rosmalen.