De laatste dag... - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu De laatste dag... - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

De laatste dag...

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

25 September 2013 | Costa Rica, Manuel Antonio

Dag 17
25/09/2013

Het laatste reisverslag alweer. Gisteren was een ontzettend leuke dag. Ik kreeg geen kans om een reisverslag te maken.

Zoals altijd waren we op tijd uit de veren en na het ontbijt gingen we naar Nationaal Park Manual Antonio. We besloten een gids in te huren voor de tour door het park. We regelden wat korting en samen met een Israëlisch gezin en drie Amerikanen kregen we een gids. Ongelooflijk wat deze man kon zien! Waar wij zeker geen enkel dier gezien zouden hebben zagen we nu verschillende insecten, luiaards, apen, een hert, bijen, verschillende mooie vogels en nog veel meer. Na de tour konden we terug het park in om naar het mooie strand te gaan. En wie kwamen we daar tegen.... het Nederlandse stel van Tortuguero, Jan en Noëlle. We hebben de middag samen met hen op het strand doorgebracht. We besloten 's avonds samen te eten. We gingen weer naar het BBQ restaurant en hebben heerlijk gegeten en een hele gezellige avond gehad. Het was eigenlijk onze laatste echte dag hier. We hebben de laatste dagen heerlijk weer gehad. Veel zon, amper regen. Regenen deed het vannacht wel... En hoe! Zo'n onweer hadden wij allebei nog nooit meegemaakt. Keiharde slagen met super veel bliksem. Maar in de ochtend scheen het zonnetje weer.

Vanmorgen moesten we op tijd vertrekken om de auto in te leveren. Ben reed de benzinetank leeg, ervan uitgaande dat langs de grootste snelweg van Costa Rica wel een tankstation te vinden zou zijn. Nou niet dus. Met een brandend lampje hebben we maar een afslag genomen naar een of ander stadje. Dat ging gelukkig goed. Daarna moesten we de tolweg weer op, waarvoor we 15 min geleden betaald hadden. We werden voor de eerste keer geflest hier en de jongeman wilde nog een keer geld zien. Hij keek niet naar ons bonnetje en bleef volhouden dat we nog een keer moeten betalen... We hopen echt dat die gast super gelukkig gaat zijn met zijn 0,50 eurocent...

We zitten nu in een hotel ongeveer 5 km van het vliegveld. Er is hier werkelijk niks te doen. De omgeving komt niet echt veilig over, dus een wandeling om te tijd te doden zit er niet echt in. Gelukkig zenden ze hier csi, ncis en criminal minds uit in het Engels :-) Daar krijg ik mijn middag wel mee om.

We willen iedereen bedanken voor de leuke reacties op onze reisverslagen!

Tot snel!

xxx Ben en Monique

• 26 September 2013 - 07:46

Annedien:

Beste mensen,

Jammer dat aan jullie mooie vakantie weer een eind komt. Maar wat wel weer heel leuk is dat jullie weer over een nieuwe reis kunnen dromen. Nietwaar?
    Ik heb genoten van jullie leuk geschreven verhalen over de vakantie en foto's, ben natuurlijk benieuwd naar nog meer verhalen en foto's. Tot binnenkort!

Groetjes,
    Annedien

• 26 September 2013 - 08:45

Bertine:

Hallo Ben en Monique,

We hebben genoten van jullie reisverslagen, het zit er helaas nu op voor jullie.
    Een hele goede reis terug gewenst en tot binnenkort!

Groetjes,
    Pebeluc

• 26 September 2013 - 09:54

Joine:

Hoi vakantiegangers,

Jullie echt een avontuur op de tolweg beleefd. Gelukkig hebben we samen met Annedien een prijs in de staatsloterij gewonnen en zullen wij die 50 cent vergoeden. Het kan er nu gelukkig vanaf.
    Goede reis terug en tot vrijdag!

Joine

• 26 September 2013 - 12:22

Relana En Berry:

Bedankt dat we hebben mogen meegenieten al die tijd. We wensen jullie alvast een hele prettige vlucht en tot snel!!!

Relana en Berry

• 30 November 2014 - 17:40

Ed :

Hallo,

Via google kwam ik op jullie reisverslag. Met veel interesse gelezen, wij vertrekken 16 januari naar Costa Rica.
    Dank voor jullie verhalen

Ed