Playa Sámara - Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu Playa Sámara - Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

Playa Sámara - Monteverde

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

20 September 2013 | Costa Rica, Monteverde

Dag 12
20/09/2013

Na de bewolkte dag van gisteren was de zonnige ochtend van vandaag heerlijk! We zijn dan ook naar het strand geweest om daar nog even te relaxen voor de rit naar Monteverde. Rond de middag vertrokken we naar het noorden. Het begin verliep voorspoedig, we zaten zo op de PanAmericanHighway. We wisten dat de laatste 30 km zouden gaan over een slechte weg... Maar dat we bijna 1,5 uur over dat stuk zouden doen hadden we niet kunnen bedenken! Poeh zeg wat een weg! Het was een 'bumpy ride' met 'free masage' zoals de gids van Tortuguero zou zeggen. Four Wheel Drive is wel handig hier, zeg maar. Al voel je je dan wel net een milkshake na een rit van 3,5 uur. Ben voelde zich overigens geklopte slagroom... :-)

We kwamen aan in ons hotel dat in Tripadviser op nr 1 staat. En terecht. Het is een prachtig hotel met mooi uitzicht over de bergen van het Monteverde Cloud Forest. Wij zijn echt in de wolken... Maar dan letterlijk in de wolken! Zo nu en dan komen de wolken langs drijven en kun je nog geen meter meer voor je uit kijken. Doodeng om dan te moeten rijden met afgronden die je niet ziet eindigen. Toen we net gingen eten namen we dan ook het eerste restaurant dat we tegenkwamen om maar van de weg af te zijn. We hebben best prima gegeten gelukkig.

In het stadje hebben we twee tours geboekt die op de planning staan voor morgen en overmorgen. Morgen gaan we paardrijden en overmorgen de 'hanging bridges'.

Weer geen foto's vandaag helaas. Sámara was al bekend en in Monteverde was niet veel te zien door alle wolken. We hopen op goed weer morgen zodat we jullie kunnen laten mee genieten van de geweldige uitzichten hier. Op een heldere dag zouden we de Grote Oceaan en de Caribische zee moeten kunnen zien!

xxx Ben en Monique