Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu Monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

Monteverde

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

21 September 2013 | Costa Rica, Monteverde

Dag 13
21/09/2013

Monteverde Cloud Forest... Het doet zijn eer aan. Wolken zijn overal!

Om 08.00 uur werden we opgehaald door een taxi. Deze bracht ons naar een gids en onze paarden. Het was Ben's primeur op een paard! We hebben gelachen maar hij deed het erg goed voor een eerste keer. Stap, draf en galop, even wennen, maar Ben deed het allemaal. De route liep door kleine dorpjes en koffie- en suikerplantages. Leuk om te zien. Een ervaring rijker en met een beurs kontje kwamen we na een uur of twee terug bij het hotel.
We maakten gebruik van de gratis thee service en besloten daarna naar de Vlindertuin te gaan. Wat een succes! Eerst kregen we van de gids, een Canadese insectenfreak, een interessante uitleg over het centrum en alle insecten die ze daar hadden. Niet alleen hadden ze vele soorten vlinders, maar ook een bejaarde tarantula, schorpioenen, gigantische kevers, rupsen en nog veel meer 'bugs'. We kwamen er ook achter dat het lijf van de spin in het web van Monique in Rincon de la Vieja net zo groot kon worden als een mandarijn! Gatver! ;-)
De gids leidde ons in ongeveer 1,5 uur rond. Het was een leerzame en leuke tour.

Ondertussen was het flink gaan regenen, iets wat je kan verwachten in een regenwoud. Ben had, vanwege het aangename weer in de ochtend, echter geen poncho meegenomen. We wachtten even en toen het minder hard regende namen we de gok om terug te wandelen. Redelijke droog bereikte Ben het hotel. Mo gewoon droog met haar poncho, haha!

's Middags lazen we wat in het hotel en maakten we gebruik van Happy Hour. Ben een biertje en Monique een wijntje, of ja twee dan! Mo was na de wijn meteen tipsy en toe aan eten. In het dorpje aten we een heerlijke maaltijd.

Morgen worden we weer op tijd opgehaald om over de hangbruggen door de toppen van het Monteverde Cloud Forest te lopen. Een avontuur waar we allebei erg naar uitkijken. Daarna rijden we naar Manuel Antonio, een plaatsje aan de Grote Oceaan.

Tot morgen!

xxx Ben en Monique

• 22 September 2013 - 11:33

Berry En Relana:

Hey.

We doen gewoon relax met jullie vakantie mee. Wij gaan nu met Gioya ook naar cloud forrest aka brunsummerheide net een grijze lucht. Succes met de brug morgen en ik zal duimen voor mooi weer.

Groetjes uit Gebrook