Monteverde - Manuel Antonio - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu Monteverde - Manuel Antonio - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

Monteverde - Manuel Antonio

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

22 September 2013 | Costa Rica, Manuel Antonio

Dag 14
22/09/2013

Vanmorgen rond 06.00 uur waren we wakker... We keken uit het raam en zagen... Niks! Wolken dreven de hotelkamer binnen toen we de balkondeur open deden. Verder was het keihard aan het regenen.
We gingen vol goede hoop toch maar met de taxi mee naar de Hanging Bridges. Hadden we dat maar niet gedaan. Wat zeker een super ervaring was geweest met droog weer, was nu een fiasco. We liepen op 20-40 meter hoogte over stalen bruggen tijdens onweer... Een bliksemflits kwam vlak voor onze neus voorbij en je kan je voorstellen dat wij een beetje bang waren. We liepen door de stromende regen door de boomtoppen maar zagen werkelijk niks anders dan het pad voor ons, regen en natte groene bladeren. Normaal gesproken kun je genieten van het uitzicht en vele dieren. Helaas pindakaas. We hebben wel een record neergezet. Waar je normaal 1,5 uur doet over deze tour, deden wij hem in een half uurtje. Gelukkig was er een shuttle bus die ons vervroegd terug naar het hotel kon brengen. In het hotel trokken we droge kleren aan en stapten we in de auto op zoek naar droog weer en misschien een beetje zon.

Droog weer hebben we gevonden, de zon nog niet. We zijn aangekomen in Manuel Antonio en het is werkelijk prachtig hier. Mooier nog dan Samara.
We hebben heerlijk gegeten in een BBQ restaurant. Het vlees en de groenten werden op houtskool gegrild tot bijna perfectie.

Morgen is het Nationaal Park Manuel Antonio gesloten. We hopen dus dat de zon zal schijnen zodat we er een fijne stranddag van kunnen maken.

Tot morgen!!

Xx Ben en Monique

• 28 September 2013 - 18:30

Nick:

Hallo, Super vet. Vooral als zo een bliksem voor je neus inslaat, dat moet een unieke maar angstige ervaring zijn geweest. Leuke foto´s.