Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

Rincon de la Vieja

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

16 September 2013 | Costa Rica, Liberia

Dag 8
16/09/2013

Vanmorgen waren we zoals gewoonlijk weer vroeg uit de veren. 06.30 uur zaten we aan het ontbijt. Dat scheelt niet veel van een normale maandagochtend :-)

Het eerste wat we gingen doen was zwemmen bij een waterval. Super chill! Na een wandeling van een half uurtje kwamen we aan bij een prachtige waterval. Het water was ook hier niet te koud en de omgeving weer adembenemend. We waren helemaal alleen bij de waterval (vast omdat we zo vroeg waren) wat een extra pluspunt was. We zwommen heerlijk in de poel voor de waterval.

Onze tweede stop was het bezoek aan de hotsprings en het nemen van een modderbad. Het is echt bijzonder om te zien hoe super warm water uit de grond naar boven borrelt. De hotsprings hadden een temperatuur van 39 of 40 graden en werden op temperatuur gehouden met het koude water van een riviertje. We smeerden ons in met een flinke laag modder die 10 minuten moest opdrogen. Daarna namen we een koude douche om vervolgens in de hotspring van 40 graden te gaan. Poeh, dat was heet!! Maar het resultaat mocht er zijn, een super zacht en glad babyhuidje.

Na ons modderbad hadden we nóg een waterval op de planning staan. Die bleek niet zo ver lopen te zijn, maar we moesten wel een stukje jungle trotseren. En daar gebeurde het... Mo liep met haar face in een gigantisch spinnenweb. Wat een verschrikking (hopen dat dit geen nachtmerrie veroorzaakt ;-) ) echt walgelijk!!! Toen we terug kwamen, ja we moesten weer onder dat web door, was mevrouw spider komen kijken wie haar web had doen bewegen... Voor de liefhebbers is er een foto toegevoegd van een van de broertjes of zusjes van de spin. De echte veroorzaker staat alleen op het fototoestel en niet op de Iphone.

De waterval was trouwens een tegenvaller... Hij stonk naar vis en had bruin water in plaats van het mooie heldere blauwe water wat wij gewend zijn. Nee joh, niks verwend hier ;-)

Na deze enerverende ochtend besloten we de middag bij het zwembad door te brengen. Dat werd de hangmat voor onze kamer omdat het begon te regenen!

Morgen gaan we naar het Nationaal Park Rincon de La Vieja en als we dat gezien hebben rijden we naar de volgende halte van onze reis; Samara.

xxx Ben en Monique

• 17 September 2013 - 08:33

Annedienlangen:

Hey hallo,

Hier is het 8:30. Heb zojuist het reisverslag gelezen en mooie foto's bekeken. Wow dat ziet er allemaal prachtig uit. Ik moest lachen van mo's gezicht in het web, hopelijk gaat het goed met je Mo.

Groetjes,
    Annedien

• 17 September 2013 - 13:23

Jo En Ine:

Hoi Monique en Ben,

Hebben jullie foto's van het modderbad? Die kunnen we wel gebruiken voor straks.....

• 17 September 2013 - 14:41

Monique En Ben :

Hallo! Gelukkig heb ik geen nachtmerrie gehad van mijn spinnenweb avontuur. Foto's van het modderbad zijn er zeker... Die kunnen alleen niet op het internet gepubliceerd worden! Hihi!

Xx Monique

• 17 September 2013 - 21:52

Relana En Berry:

iiiieeeeeeeewwwwww...wat een vies verhaal haha...k haat spinnen

• 17 September 2013 - 23:13

Boy En Omi:

Haha die spinnen,eenmaal volwassen,kunnen vogels en vleermuizen vangen en verorberen als snoeppaprika's dus als je was blijven plakken...
    Hier genieten we van natuurlijke waterstromen uit den hemel,erg verfrissend...
    Blijf nog ma ff daaro,mist niks hier ;)