La Fortuna - Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu La Fortuna - Rincon de la Vieja - Reisverslag uit Liberia, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

La Fortuna - Rincon de la Vieja

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

15 September 2013 | Costa Rica, Liberia

Dag 7
15/09/2013

Vanmorgen hebben we sportief gedaan. Wij zijn gaan hardlopen. Hardlopen in de het klimaat van Costa Rica bleek ietsiepietsie zwaarder dan thuis. Met de auto leken de te nemen heuvels ook minder steil en lang dan rennend... Maar we hebben ongeveer 5 km volbracht! :-)

Na het hardlopen gingen we ontbijten en vervolgens een waterval bezoeken. De waterval was te bereiken door ongeveer 700 trappen naar beneden te lopen. Geen mooie nette trappen als bij snowworld, maar uitgehakte ongelijke rotsblokken. Natuurlijk had Monique weer haar beste teenslippers aan dus de kuiten werden weer goed belast. De waterval was prachtig. Een flinke stroom water viel omlaag in een prachtig blauw meertje. Door de warmte van de vulkaan was het water niet zo ijskoud als van andere watervallen. We hadden helaas geen zwemkleding bij ons dus we konden niet zwemmen.

Omdat we nog moesten pinnen reden we even naar La Fortuna. Daar was een of ander festival. Alle schoolkinderen liepen in een optocht door de straten. Wat de bevolking precies aan het vieren was bleef ons onbekend.

Na het uitchecken begon ons volgende avontuur; Rincon de la Vieja. Een tocht om het meer van Arenal heen leidde ons in ongeveer 4 uur naar onze bestemming. Een best lange rit, maar onderweg was genoeg moois te zien.

Na ons geïnstalleerd te hebben in onze hotelkamer reden we over de hele slechte weg naar de volgende waterval. Deze keer was de weg er naar toe wat vriendelijker. Wederom was het een prachtige waterval. Na wat foto's gemaakt te hebben gingen we terug naar ons hotel om nog even wat te lezen in de hangmat voordat we gingen opfrissen voor het avondeten.

Ben heeft net de vieste pizza van zijn leven gegeten. Na de bijzonder goede steak van gisteren was dit een flinke tegenvaller. Morgen; nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Groetjes Ben en Monique

• 17 September 2013 - 21:54

Relana En Berry:

Mooie foto's zeg!!! Geniet er maar lekker van...Hier is de herfst begonnen :(