La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Verenigde Staten van Monique en Ben - WaarBenJij.nu La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Verenigde Staten van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

La Fortuna

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

14 September 2013 | Verenigde Staten, Fortuna

Dag 6
14/09/2013

Vanmorgen waren we al om 06.00 uur wakker. Het leven gaat hier gewoon anders. Je staat vroeg op om optimaal te kunnen genieten van de dag en de zonnige ochtend. Thuis zou dat een hel voor ons zijn, maar hier voelt het heel normaal.

Na het ontbijt vertrokken we naar het Nationaal Park Arenal, alwaar we een hike gingen doen aan de voet van de vulkaan. We besloten de lange trail te lopen van 4,5 km. Dat lijkt niet zo ver, maar het was een pittig tochtje. Het eerste stuk liep door een soort weiland, daarna liepen we midden door de jungle. Langs een natuurlijk meer liep een pad gemaakt van grote rotsblokken van lavasteen. Het was vochtig, warm en zoveel insecten hadden we nog nooit bij elkaar gezien (en gehoord)! Eenmaal boven werden wij beloond met een prachtig uitzicht over het meer van Arenal. Eenmaal beneden bij de start was het pas 10.00 uur. We besloten naar een soort dierentuin te gaan. Daar hadden ze krokodillen, kaaimannen, slangen en kikkers. Allemaal inheemse dieren. We kregen een rondleiding met een gids. Erg leuk!
Het allerleukst was toen de gids een kikker op een blad ontdekte, de rood oog boomkikker, de bekendste kikker van Costa Rica. Deze prijkt op veel, internetsites, boeken en brochures. We konden de kikker zelfs vasthouden! Het bleek een heel kalm diertje te zijn.

Vanwege dit hitte hebben we 's middags een korte siësta gehouden om vervolgens lekker te gaan zwemmen. Vandaag staat niets anders meer op het programma dan luieren en eten :-)

Morgen gaan we naar de waterval van La Fortuna en dan door naar de volgende etappe van onze reis het Nationaal Park Rincon de la Vieja.

xxx Ben en Monique

• 17 September 2013 - 21:56

Relana En Berry:

Super vette kikker haha...Heeft wat weg van die tekenfilm van Johnny Depp met die Gekko :P...Rango was dat geloof ik :) Wat een vette verhalen en fotos zeg tot nu toe...We zijn benieuwd naar alle overige foto's als jullie terug zijn...moeten we maar een avondje voor plannen haha :P