Horquetas - La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu Horquetas - La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

Horquetas - La Fortuna

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

13 September 2013 | Costa Rica, Fortuna

Dag 5
13/09/2013

Wat ik in het vorige verslag ben vergeten te vertellen is dat we een pin avontuur hebben meegemaakt. We waren door ons cash geld heen omdat pinnen hier moeilijker is dan verwacht. Wij dachten in Sarapiqui wel wat geld te kunnen halen, dat is immers een groter plaatsje. Bleek er voor de automaat een rij van ongeveer 30 mensen te staan! Salaris gestort bij de Cost Ricanen! Geen zin in de rij besloten we naar een andere bank te gaan om daar te pinnen. Wij aangesloten in de wat kortere rij (30 min gewacht) Eenmaal aan de beurt weigerde de automaat ons geld te geven! Blijkt dat wij alleen bij een bepaalde bank kunnen pinnen... Zonder geld zijn we maar afgedropen en hebben ons eten met de creditcard betaald. Gisteren hebben we dus bij de eerste de beste bank de automaat leeg getrokken, haha!

Dag 5
Tijdens een prima ontbijt werden de vogels gevoerd met fruit. Dat betekende dat Monique niet rustig kon eten omdat er steeds weer nieuwe soorten vogeltjes kwamen snoepen van het gratis ontbijtje. Die moesten natuurlijk allemaal op de foto! Een prachtig gezicht, met op de achtergrond een gestaag stromende rivier door de ongerepte jungle.
Na het eten zijn we vanuit Viejo de Sarapiqui naar La Fortuna gereden, een dorpje onder aan de voet van de Vulcano Arenal. We waren erg vroeg bij het hotel en konden gelukkig meteen in onze kamer. Omdat het zo' n lekker weer was namen we het ervan en gingen we onder het genot van een vers ananassapje op een bedje aan het zwembad liggen. Even relaxen na die drukke dagen...!

'S middags kregen we het geweldige idee om te voet naar het dorpje te lopen, niet denkend aan de brandende zon. Het was een pittig tochtje, maar na een goede lunch en een liter water pp konden we er weer weer tegenaan.
Voor het diner gingen wij zoek naar een restaurantje en reden we op de hoofdweg, ons verbazend dat niemand voorrang verleende... Bleek dit later een eenrichtingsweg te zijn, oepsie!
Bennie is jammer genoeg flink verkouden. Gelukkig hebben we zakdoekjes en neusspray weten te scoren. Hopende dat hij zich snel beter voelt!

xxx Ben en Monique

• 14 September 2013 - 15:00

AnneMarie:

Klinkt echt heerlijk allemaal. Gelukkig kan ben in die hitte daar constant stomen;)

• 14 September 2013 - 15:13

Bertine:

Jullie hebben het geweldig daar zo te horen (behalve dan de verkoudheid van Ben)
    Nu er ook wat foto's opstaan krijgen we beeld bij de leuke verhalen.
    Nog veel plezier en hopelijk horen we binnenkort weer wat jullie allemaal beleven.

Groetjes Pebeluc

• 14 September 2013 - 18:41

Relana:

He he...Wij zijn eindelijk aangesloten bij jullie reis...Morgen even op ons gemak de rest bijlezen..

Heel veel plezier daar!!!

Berry en Relana