San Jose - Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu San Jose - Tortuguero - Reisverslag uit Tortuguero, Costa Rica van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

San Jose - Tortuguero

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

11 September 2013 | Costa Rica, Tortuguero

Dag 2
10/09/2013

Vanmorgen werden we keurig op tijd opgehaald door onze gids. Met een groepje andere toeristen zijn we richting Tortuguero vertrokken.
Na een rit van ongeveer 2 uur gingen we ontbijten bij een resort. We kregen een traditioneel Costa Ricaans ontbijt voorgeschoteld. Dat bestaat uit rijst met zwarte bonen, omelet in een soort tomatensaus en gebakken banaan. Allebei vonden we het lekker!
Na ons ontbijt konden we een wandeling maken in de tuin van het resort. Op het eerste moment vonden we het niet zoveel voorstellen... Totdat we beter gingen kijken. We zagen kleine rode gifkikkertjes, een luiaard, prachtige bloemen en een klein riviertje. Alles werd uiteraard vastgelegd op foto.
Na een half uurtje genieten mochten we weer in het busje voor het tweede deel van deze trip. De wegen werden steeds slechter, de gids omschreef het gehobbel over de zand/kiezel weg als een gratis massage voor de bips :-)
Toch kreeg Monique het voor elkaar om een half uurtje te slapen, zo moe!
Na de gratis massage werd de tocht voortgezet over de kanalen van de provincie Limón naar Tortuguero. Een prachtige boottocht langs geweldig grote bomen met lianen erin en weer hebben we een aantal dieren gespot. We zagen een grote groene leguaan, een aantal reigers en apen. Jammer genoeg zagen we geen kaaimannen. Die hadden zich goed verstopt!
Hier staan in het oerwoud overigens allemaal Winnie the Pooh bomen! Super cool!

De eindbestemming van de boottocht was ons hotel, Pachira Lodge. Een mooi resort met allemaal kleine huisjes waarin de kamers zich bevinden. Het heeft een groot zwembad in de vorm van een schildpad. We hadden even 'vrije tijd' en liepen wat rond bij het hotel toen we ineens een hoop kabaal boven ons hoofd hoorden. Bleek dat er daar een groep apen aan het spelen was! Super om te zien. Ben zag ook meteen een gigantisch spinnenweb met daarin, ja juist, een gigantische spin! Een Amerikaanse vertelde tegen ons dat wanneer de spin haar niet weg kon dragen, ze ook niet bang voor hem was. Bewonderenswaardig motto volgens Monique...

Na de lunch werden we weer per boot naar het dorpje Tortuguero gebracht. We kregen daar van onze gids uitleg over de zeeschildpadden. We zagen nesten en sporen van de enorme beesten. Ook kon je sporen zien van baby'tjes die waarschijnlijk vanmorgen uit het ei waren gekropen. Morgen gaan we hopelijk een schildpad in het echt zien.

Eenmaal terug in het hotel namen we een verkoelende duik in het zwembad. En wat is chiller dan zwemmen met boven je hoofd een aantal slingerende apen en vogels met knalgele staarten!! Echt een moment dat wij beseften dat wij een hele bijzondere reis aan het maken zijn.

Morgenvroeg worden we om 5.45 uur verwacht bij de boot voor een canaltour. In de vroege ochtend zijn veel mooie dieren te bewonderen. Daarna maken we een wandeling in de jungle om de rest van de middag waarschijnlijk bij het zwembad door te brengen. Daarvan uiteraard morgen een nieuw verslag!

xxx Ben en Monique

• 14 September 2013 - 18:45

Berry En Relana:

Klinkt egt super daar!!!!! HAha geen last gehad van de bonen haha ;)...Wij zijn erg benieuwd naar de foto's! Kunnen niet wachten om ze te zien! Vol verwachting klopt ons hart ;)

Tot het volgende verslag

• 15 September 2013 - 14:17

Nick:

lees lekker weg ;-) Precies, in het zwembad, apen en vogels boven je...Dan besef je pas echt dat je een bijzondere reis aan het maken bent. Geniet van de tocht door de jungle en tot lees! X

• 15 September 2013 - 16:05

Monique En Ben :

@ Relana: Nee wij hebben geen last van de bonen! Haha! Gisteren hebben we een master steak gegeten! Voor 10 euro :-) Wij genieten volop hier!

Bedankt voor de leuke reacties allemaal!!

Xx Ben en Monique