Batu Caves - Reisverslag uit Batu Caves, Maleisië van Monique en Ben - WaarBenJij.nu Batu Caves - Reisverslag uit Batu Caves, Maleisië van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

Batu Caves

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

06 Juni 2014 | Maleisië, Batu Caves

Dag 3
Wat een heerlijke dag vandaag. We wilden eigenlijk op tijd op om ons drukke programma af te werken. Mislukt! We leven nog een beetje in Nederlandse tijd... 09.30 uur werden we wakker. Uitslapen was zeker nog even nodig. Lekker hoor! Na ons ontbijt pakten we de metro en trein naar de Batu Caves. Het openbaar vervoer kost hier echt bijna niks. Voor minder dan 1 euro leg je behoorlijke afstanden af. Kan de NS nog wat van leren. De Batu Caves is een grot waarin een Hindoeïstische tempel gevestigd is. De grot is prachtig, maar jammer genoeg een beetje verpest door het toerisme. Overal hekken en lelijke winkeltjes. Wel staat de grot vol met beelden en tempels wat wel weer een mooi gezicht is. Langs de grot sijpelt water naar beneden, wat zorgt voor een natuurlijke verkoeling. Wanneer de zonnestralen de 400 meter lange grot binnendringen ziet het er allemaal prachtig uit.
Voor de grot staat een 'gouden' beeld van 42 meter hoog van Lord Murugan.
Voordat je bij de grot bent moet je eerst 272 trappen omhoog. Niks vergeleken met de trappen in Landgraaf, maar met deze benauwde hitte kostte het een paar zweetdruppels. Gelukkig konden we onderweg genieten van de grappige aapjes die met kokosnoten en gejatte waterflesjes rondliepen.
Terug in het centrum van de stad gingen we naar de Petronas Twin Towers. Gisteren hebben we daar al een kaartje voor gekocht, zodat we naar de skybridge en het observatiedek konden gaan. De brug zit op 170 meter hoogte en de observatietoren op iets van 340 meter. Das hoog.. We hadden een fantastisch uitzicht over Kuala Lumpur. Adembenemend.
De tijd vliegt hier voorbij, inmiddels was het alweer 17 uur. We besloten even een uurtje te sporten in de sportzaal van het hotel. Prima geregeld hier, bijna een volwaardige sportschool. Prachtig trouwens, op de loopband op de 36ste verdieping van het hotel met uitzicht op de stad.
Na het sporten heeft Ben nog een paar shirts gekocht. Winkelen is leuk hier. Erg vriendelijke prijzen, daar houden wij van.
We hebben op dezelfde plek gegeten als gisteren. Was weer net zo lekker. Hadden alleen wat veel besteld, gelukkig maar dat we al wat calorietjes verbrand hadden ;-)
Na een milkshake voor Ben hebben we ons hotel opgezocht om een poging te wagen morgen wat eerder op te staan.
We gaan lekker de toerist uithangen met de 'Hop on Hop off' bus. Die bus brengt je naar een aantal mooie locaties in de stad. Wel zo gemakkelijk en je ziet wat meer dan in de metro onder de grond.

• 06 Juni 2014 - 21:06

Pap En Mam:

Hartstikke leuk om dit allemaal op onze laatste dag van de vakantie op Kreta te lezen! Vond het fijn om eergisteren nog met FaceTime met jullie gebeld te hebben.

Groetjes pap en mam