Hop on Hop off - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Monique en Ben - WaarBenJij.nu Hop on Hop off - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

Hop on Hop off

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

07 Juni 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 4
De vierde dag alweer! De tijd vliegt hier voorbij. Time flies when your having fun. Vanochtend lukte het om een beetje op tijd op te staan. Na een lekker gezond ontbijtje (vers fruit, yoghurt en muesli (-: ) stapten we op de 'Hop on Hop off' bus. Lekker de toerist uithangen. We hadden een mooi plekje boven op het open dek. Het was leuk om te zien hoe Kuala Lumpur eruit ziet. Normaal reizen we ondergronds of lopen we van mall naar mall. Dit was een leuke afwisseling. We hebben nu ervaren hoe groot deze stad is met al haar wolkenkrabbers. Vooral in het centrum is bijna geen lage bebouwing te vinden. Een gebouw met minder dan 20 verdiepingen telt hier niet mee. De bus stopte op 23 verschillende plekken. Wij zijn eruit gegaan bij de orchideeën tuin. Dat was erg mooi. Prachtige bloemen met op de achtergrond de Petronas Towers. Wel was het een ontzettend warme dag vandaag. Net zoiets als in Nederland hebben we gehoord. Wij hadden 35 graden met volle zon. Eigenlijk de eerste zon die we hebben kunnen pakken, tussen de wolkenkrabbers komen de stralen bijna niet tot aan de grond namelijk...
We wilden eigenlijk naar Lake Garden, maar dat konden we niet vinden. De bus bleek een halte te hebben overgeslagen. Na de stop bij de orchideeën kwamen we nog langs het Koninklijk Paleis en de landelijke Moskee. Prachtige gebouwen, maar je kon er niet in. Die koning heeft wel het beste plekje uitgezocht om te gaan wonen zeg. Op een heuvel met een fantastisch zicht over de hoofdstad. Zo kan hij mooi een oogje in het zeil houden.
Toen het rondje voorbij was waren wij toe aan een verkoelend drankje en een lekker hapje. We belandden bij een Irish Pub en hebben daar lekker geluncht.
Na de lunch was Ben wel toe aan een verfrissing. We besloten naar de Sky Bar van het hotel te gaan, waar ook het zwembad is. Ben heeft lekker gezwommen en Monique gelezen met een Piña Colada on the side.
In de avond hebben we nog wat geshopt, niks gekocht overigens, en hebben gegeten bij een Zuid-Amerikaans restaurant. Jammie :-)
Morgen vliegen we in de namiddag naar het eiland Langkawi. Langkawi ligt in het noorden van Maleisië. Het is gelukkig maar een uurtje vliegen, dat scheelt.
Wij zijn in ieder geval toe aan een verandering, Kuala Lumpur hebben we wel gezien nu. :-) ach wat zijn we toch verwend! :-)

• 07 Juni 2014 - 17:41

Berry En Relana:

Wooow...ziet er groots uit ja...en lekkere cocktail :P Kon ons wel bevallen daar!
    Geniet er lekker van..Hier is ondertussen ook de hittegolf begonnen, dus we gaan nu lekker bbquen...

Tot morgen..verheugen ons al op het volgende reisverslag!