Off we go! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Monique en Ben - WaarBenJij.nu Off we go! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

Off we go!

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

04 Juni 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 1

3 juni 2014
Vandaag mochten we dan eindelijk. Om 14 uur pakten we de trein in Sittard. De reis verliep voorspoedig waardoor we ruim op tijd op Schiphol aankwamen. Op Schiphol zagen we dat onze eerste vlucht naar Istanbul vertraagd was. In plaats van 18.15 uur zou het vliegtuig om 19.00 uur vertrekken. Niet fijn, maar op zich nog te doen. 2,5 uur overstap tijd werd 1 uur en 45 minuten. Rond 18.30 uur werd het duidelijk dat we 19.00 uur niet gingen halen, het vliegtuig stond er nog niet eens! Stress bij Monique... Aiai! Uiteindelijk vertrok het vliegtuig pas om 20.00 uur en bleef er nog een krap uurtje over voor de overstap.... Spannend!
De vlucht zelf was goed. Geen turbulentie, ruime stoelen en het beste vliegtuig-eten tot nu toe in onze reis-carrière.
We landden om 00.00 uur, waarna de piloot mijn stresslevel nog wat omhoog hielp door lekker doelloos -midden op het vliegveld- stil te blijven staan... Nice!
We hadden al geïnformeerd of het mogelijk was om als eerste uit het vliegtuig te mogen in verband met onze overstap. We zaten immers helemaal achterin het vliegtuig, met maar één uitgang voorin. Dat mocht niet, maar er werd ons wel verzekerd dat het vliegtuig naar Kuala Lumpur op ons zou wachten. Fingers crossed. Uiteindelijk hebben we het nog redelijk gemakkelijk gehaald en zakte het stresslevel naar een acceptabel niveau. Met wat hulp van wonderpilletjes (lees: Valium) heeft Monique minstens 6 uurtjes geslapen. Ben iets minder, maar hij is ook een Die Hard natuurlijk en kan daar easy tegen ;-)
De service van Turkish Airlines is echt top trouwens. Het eten is ook goed. Alleen het vliegtuig van de tweede vlucht was wat gedateerd en krap... Minpuntje. Ook de stoel van Monique kon niet bewegen ( thanks to the wonderpills leverde dat geen onoverkomelijke problemen op)
Keurig op tijd zijn we geland op het vliegveld van Kuala Lumpur. Wonder boven wonder waren ook de koffers gearriveerd.
We namen een trein en de monorail naar het centrum van Kuala Lumpur, waar het Traders Hotel ligt, waar we 4 nachten logeren. Het hotel is echt fantastisch! Grote kamer, kingsize bed en een fijne grote badkamer. Hier kunnen we wel aan wennen.
Na ons even opgefrist te hebben zijn we wat gaan eten in het KLCC, Kuala Lumpur City Center. Voor 5 euro beiden een volledige maaltijd en nog lekker ook! We like!
We wilden nog wat gaan drinken in de SkyBar van het hotel, maar dat zat helemaal vol. Voor morgen maar even reserveren. Wel een super cool uitzicht. Op de 33ste etage zit je aan het zwembad met een uitzicht op de skyline van de stad. Een mooi gezicht met de Patronas Towers op de achtergrond.
Nu gaan we de oogjes maar eens toeknijpen. Morgen een nieuwe dag met nieuwe plannen.

• 04 Juni 2014 - 17:40

AM :

Hey schatjes,

heel veel plezier daar!! Jammer van de GTST start;)
    Chippie zit het nu heerlijk aan mijn boekenkast te knagen. Ik heb afgesproken dat dat mag zolang hij vanavond maar stil is. Ik ben benieuwd of dit werkt....

Ps. Reisverslagen bij het avondeten zijn ook prima!

Xx

• 04 Juni 2014 - 20:34

Berry En Relana:

Na al die stress klinkt het hotel daar wel heeeeeerlijk...Poeh ff bijkomen dus van al dat gedoe met de vlucht...Haha neem aan dat je het over mijn wonderpillen hebt...en zo ja dan ben ik heeeeeeel blij dat ze geholpen hebben. Nu lekker samen gaan genieten en relaxen...enne Mo je weet t...je mag 24/7 bellen he ;) :P

• 05 Juni 2014 - 10:59

Monique En Ben :

@ AM: zeg maar dat Chippie een stoet konijn is! Joejoej! Sterkte ermee...

@ Relana: jep, jouw wonderpills waren het die mij er doorheen geholpen hebben :-) Ik zal je bellen, maar heb er geen hoop op dat het nodig gaat zijn ;-)