Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Monique en Ben - WaarBenJij.nu Cameron Highlands - Reisverslag uit Tanah Rata, Maleisië van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

Cameron Highlands

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

13 Juni 2014 | Maleisië, Tanah Rata

Dag 10
Na al die drukke dagen hebben we het vandaag een keertje rustig aan gedaan. We hebben vanmorgen een tocht gemaakt door de bossen van de Cameron Highlands. Het wordt het Mossy Forest genoemd. De naam zegt het al, de wouden zijn bedekt met een fluwelen laag van mos. Het ziet er prachtig uit. Denk aan The Hobbit, The Lord of the Rings, fairytales en al dat sprookjesachtige moois. We hebben er volop van genoten. De gids vertelde van alles over de planten in het woud. Zonder saai te worden. We weten nu waar citronella vandaan komt en welke plant we moeten plukken als we te grazen worden genomen door bloedzuigers. Hij haalde ons om 8.45 uur op bij ons hostel. Hij bracht ons naar de top van een berg hier waarvan we een super mooi uitzicht hadden over de theeplantages en de bergen van de Cameron Highlands. We hadden geluk met het prachtige weer. Omdat het hier ongeveer 2000 mtr boven zeeniveau ligt, zit je eigenlijk in de wolken. De gids vertelde ook hoe thee wordt gemaakt. Later bezochten we een theeplantage. Dat was niet zo bijzonder, beetje geldklopperij. Maar ze serveerden wel lekker chocoladetaart en cheesecake!
We waren om ongeveer 14 uur terug in het stadje en hebben daar wat gegeten. De middag hebben we doorgebracht met lekker niksen en nagels lakken :-) We hebben 's avonds Indiaas gegeten.... Zo lekker! Butter chicken en tandoori chicken met naan. We like!
Ben wilde nog even in zijn oranje shirt door het dorpje paraderen, dus we zijn later nog even gaan pinnen en hebben een ererondje gelopen door de straat hier. Na een biertje en een Piña Colada zijn we naar het hostel terug gegaan. We gaan op tijd slapen want we staan om 2.45 uur op om de wedstrijd van het Nederlands elftal te zien...! We zijn gestoord, dat klopt. We know. Maar we doen het toch. Hihi! Morgen reizen we door naar de Perhentian eilanden. We kunnen tijdens die reis nog wel even de binnenkant van onze ogen bekijken.