Mooie dag met een knallend einde! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Monique en Ben - WaarBenJij.nu Mooie dag met een knallend einde! - Reisverslag uit Langkawi Islands, Maleisië van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

Mooie dag met een knallend einde!

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

10 Juni 2014 | Maleisië, Langkawi Islands

Dag 7
We hebben er alweer een week op zitten! Dat gaat snel. Vandaag hadden we een rustige dag gepland. Gewoon doen waar we zin in hadden (vooral niet te veel). Na lekker uitgeslapen te hebben liepen we onze kamer uit om te gaan ontbijten. Meteen overviel ons de hitte. Zo'n hitte hadden we nog niet gehad. Damn! Niet uit te houden. Zweten! Ons geplande stranddagje zou geen succes worden, dat was meteen al duidelijk. Tijdens het ontbijt besloten we toch maar een scooter te huren om zo een fris windje op onze huid te produceren. De scooter hadden we snel geregeld, voor 8 euro 24 uur lang een scooter. Chill.
Na even oefenen reed Ben ermee als een ervaren scooterrijder. We koersten richting het noorden van het eiland. Daar zouden mooie watervallen te zien zijn. We parkeerden onze scooter voor 0,20 eurocent en liepen richting watervallen. We moesten iets van 500 trappen omhoog.... Poeh! Dat was een pittige klim. Weer zweten als een malle. Maar eenmaal boven werden we weer getrakteerd op een wonderschoon plaatje. The Seven Wells. Zeven poelen boven op een berg, met heerlijk koel water waar je in kon zwemmen. Ben dook er met shirt en al in! Heerlijk! We hebben weer prachtige foto's gemaakt. Nadat ook ik een lekkere verfrissende duik had genomen liepen we naar beneden om de echte waterval te bekijken. Dit was halverwege de klim naar boven, dus hier waren meer toeristen te vinden. Het was een hele mooie waterval. Na weer even opgefrist te hebben, jaja dat was alweer nodig, liepen we terug naar onze scooter om door te rijden naar de Cabel Car. De Cabel Car is een soort skilift die je naar de top van een berg brengt. De top was op 700 mtr boven zeeniveau. Hoog! De lift ging omhoog in een hoek van meer dan 40 graden. Beetje freaky hoor. Het uitzicht was erg mooi, maar helaas was er bewolking waardoor het zicht aanzienlijk werd verminderd. Toch was het zeker de moeite waard. We zijn ook blij dat we toch een scooter zijn gaan huren omdat we weer zoveel mooie dingen hebben gezien.
Tussendoor hebben we nog een rabbit farm bezocht en de konijntjes worteltjes gevoerd. De beestjes hadden een mooi groot verblijf. Er zat ook een broertje van Chippie bij. Zwart met een wit neusje, alleen heeft Chippie een mooier vachtje :-) wel leuk om even een familielid van hem te zien... Haha!
Na als deze bezienswaardigheden gingen we op zoek naar een mooi strandje. Ben had gelezen over een mooi strand bij een resort. Op de gok reden we erheen om te kijken of we ergens dat strand op konden komen. Helaas pindakaas! Dat lukte niet. Only for hotel guests, was alles wat we kregen. Later bleek dit het duurste en meeste exclusieve resort op Langkawi te zijn. Only for the rich and famous zeg maar. Niet voor twee zwetende toeristen op een scootertje. Na even zoeken vonden we toch een prachtig strand. Het was een public beach, daar waren we hartstikke welkom. Wat een mooi strandje. Wit zand, doorzichtig water.... Zo mooi en romantisch! Ik heb er even gezwommen en in de branding genoten van het uitzicht. Even een momentje van besef hoe fijn we het hier hebben. Echt alles is precies zoals we het hadden bedacht. De mensen zijn zo aardig en behulpzaam. Het weer is fantastisch en wij genieten volop. We zijn helemaal ontspannen. We ont-moeten en hebben geen idee van tijd. Heerlijk. Een fantastische dag.... Maar wel eentje met een knallend einde...
Op de weg terug naar het hotel vergaten we te tanken. Daar kwamen we uiteraard pas achter toen we er echt al bijna waren. Ik zocht op ons kaartje even snel een tankstation op en we vertrokken weer. We zagen het tankstation. Ben deed de knipperlichten aan, sorteerde voor, stond stil en zag de auto achter hem ook stil staan, keek vervolgens of de andere kant vrij was en reed de weg op. We hoorden een schreeuw, voelden een knal en lagen vervolgens op de grond.... Aangereden door een andere scooter die ons ging inhalen op het moment dat wij wilden afslaan... Bam jonguh! Dat was een klap. We kwamen er al snel achter dat wij twee ok waren. Geen ernstige verwondingen gelukkig. Scooter was ook ok. De twee meiden op de andere scooter hadden ook alleen wat schaafwonden. We hebben echt ontzettend veel geluk gehad. De schade is schaafwonden voor mij op mijn rug en stuitje en een dikke bult op de scheenbeen voor Ben. We zijn er echt goed vanaf gekomen.
We hebben bij de buren van ons hotel wat gegeten omdat Ben wat moeilijk loopt door de kneuzing.
Morgen gaan we een dagtoer maken met een zeilboot. Lekker zonnen op de boot, lunchen en uitrusten van ons avontuur. Ik ga vast en zeker een heerlijke verjaardag beleven morgen!
We gaan nu even van onze Corona en Sangria genieten en ons ongelukje van vandaag vergeten. We zetten onze vakantie voort zoals we bezig waren. Gewoon genieten van al het moois dat deze vakantie ons brengt.

  • 10 Juni 2014 - 19:23

    Chippie:

    Hoi lieve papa en mama,

    Met mij gaat alles goed. Wel cool dat jullie tante anne-Marie niet vertelt hebben dat ik ook van bedden hou. Nadat ze me 15 min gezocht had heb ik mijn verstopplaats maar stiekem verklapt door nog een stukje van haar bed te knagen. Ze vond het geloof ik niet zo leuk en toen moest ik voor straf terug mijn hokje in. Toen heb ik maar mijn toilet door het hok geslingerd.... Toen mocht ik tenminste weer even genieten van de vrijheid.
    Gisteren hadden wij ook een harde boem hier. Het onweerde heel erg hard.. Het water liep zelfs door de ramen langs het plafond naar beneden. Tante AM was een beetje gestresst geloof ik. Het bliksemen duurde heel erg lang. Dat was wel een beetje eng. Oja...Na een weekje heb ik besloten dat ik AM s nachts lekker laat doorslapen. Ze is niet zo gezellig met een ochtendhumeur heb ik gemerkt! Ik zit nu lekker te genieten van een salade nicoise( zonder tonijn en mayo erin dan wel). Ik denk dat ik na de vakantie misschien weer iets meer moet gaan sporten... Maar als jullie mogen genieten, dan mag ik dat ook.
    Hier gaat alles prima. Tot snel!

    Ps. Sjimmie heeft me ook nog niet opgegeten, dus dat is ook fijn.

    X chippie

  • 10 Juni 2014 - 19:45

    Berry En Relana:

    Oei...Wat een avontuur...Gelukkig is het allemaal goed afgelopen... Maar flink wat drank tegen eventuele pijntjes dat helpt altijd. Foto's zijn weer prachtig! :D We zijn stiekem beetje jaloers hoor...wij hebben hier alleen de hitte haha, missen de watervallen en mooie omgeving. We zijn benieuwd naar de zeiltocht morgen..

    enne Mo weet niet of t al middernacht bij jullie is...ff tellen...jaaaaaaaaaa...Lang zal ze leven...lang zal ze leven...lang zal ze leven in de gloooo---rrrrriiiii--aaaa...in de glooooo---riiiii--aaaaa...in de gloooo---riiiii-aaaaa..Hieper de piep...HOERA!!! Een heeeeele fijne verjaardag en een mooie verjaardags zeiltocht gewenst van Berry en Relana (en Gioya)...

  • 11 Juni 2014 - 07:46

    P&A:

    Hallo Ben en Monique,

    We lezen iedere dag jullie verhalen en kijken naar de mooie foto's. Hey, we houden het deze vakantie toch wel ziekenhuisvrij? Brrrrrrrrrrrrrr.
    Lieve Monique, van harte gefeliciteerd met je verjaardag, maak er een onvergetelijke verjaardag van. Knuffel van ons allemaal, PANS

  • 11 Juni 2014 - 21:05

    Renee En Ron:

    Hey Allebei!

    Zo te lezen een leuke vakantie!!
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En Ben, jij natuurlijk ook gefeliciteerd :)
    Hopen dat jullie een leuke dag hebben gehad.

    Nog veel plezier, geniet ervan!!

    Grts from Rosmalen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monique en Ben

Actief sinds 21 April 2012
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 18508

Voorgaande reizen:

03 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Maleisië

09 September 2013 - 26 September 2013

Costa Rica

10 September 2012 - 03 Oktober 2012

Rondreis west USA + New York City!

Landen bezocht: