Kuala Lumpur ontdekken - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Monique en Ben - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur ontdekken - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Monique en Ben - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur ontdekken

Blijf op de hoogte en volg Monique en Ben

05 Juni 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag 2

Vanmorgen werden we iets voor de wekker, rond 9 uur wakker. Heerlijk een nachtje goed slapen, daar voel je je weer mens door!
We hebben ontbeten bij het beroemde buffet van ons hotel. Echt bizar wat je daar allemaal kunt krijgen. Stokbrood, taartjes, nasi, pannenkoeken, fruit (met gele watermeloen), yoghurt, gebakjes, roti, volledig warm eten, worstjes, eieren, cereals.... En dan zijn we vast nog heel veel vergeten.
Na het ontbijt wilden we naar Bukit Bintang, bij the Golden Triangle van Kuala Lumpur. De drie triangels zijn de places to be. Wij zitten bijvoorbeeld dichtbij de Petronas Towers.
We hebben wat rond gelopen en de gigantische winkelcentrums bekeken. Wij dachten dat de malls in de VS groot waren.... Ieniemienie vergeleken met hier! Zoveel verdiepingen, met zoveel winkels. Een specifieke winkel vinden is echt een uitdaging. Zo hebben we zeker 20 minuten gezocht naar De Victoria's Secret... En ze hadden niet eens wat wij nodig hadden.... (Sorry sis!)
Na wat window shopping besloten we naar Chinatown te gaan. Met de monorail, voor ongeveer 0,25 euro pp, waren we er snel. Viel alleen even tegen! Maar een paar schrale winkeltjes. Toch maar even navragen leverde op dat we aan de verkeerde kant zaten. Aan de andere kant van de weg was een echte grote Chinatown. Icewatches voor 2 euro, Nike schoenen voor 10 en Armani tassen voor een spotprijs. Lachen, maar niets gekocht. Ik mag nergens lang snuffelen van Ben, houdt ie niet van ;-) En ach, bespaart mij geld, hihi.
Na Chinatown wilden we terug naar Bukit Bintang om wat te eten. We hadden gehoord van een straat waar je veilig echt Maleisisch street food kon eten. Bleek alleen in de avond te zijn, waardoor we eindigden in een mall bij een foodcourt, waar we overigens weer heerlijk hebben gegeten.
In de middag zijn we naar een aquarium geweest. Ben wilt altijd naar aquariums, ik volg dan maar braaf :-) Het aquarium had wat kleine bakjes voor de dieren, maar wel een prachtig groot bad voor de haaien en roggen. De tunnel daar onderdoor was echt mooi. Je had het gevoel dat de haaien zo een hapje van je konden nemen en de roggen je even een kusje kwamen geven met hun grappige gezichtjes. Zeker wel de moeite waard.
Na twee terrasjes belandden we dan toch op de Jalan Alor, waar we ontzettend genoten hebben van Maleisisch street food. Heerlijk gegeten met een lekker vers sapje erbij. We like! Na nog maar een terrasje heb ik een lekker bad genomen in onze super de luxe hotelkamer. Nu de oogjes toe voor morgen weer een leuke dag! We gaan de Batu Caves bezoeken en een Chinese tempel.

• 05 Juni 2014 - 21:21

Berry En Relana :

Klinkt allemaal super! :)

• 06 Juni 2014 - 05:18

Mirella:

Dat klinkt goed! Lekker genieten!!

• 06 Juni 2014 - 13:15

Miranda: